بررسی استراتژیک

اشراف اطلاعاتی + تحلیل واقع بینانه =» بصیرت استراتژیک

بررسی استراتژیک

اشراف اطلاعاتی + تحلیل واقع بینانه =» بصیرت استراتژیک

بررسی استراتژیک

جریان شناسی و قدرت تحلیل مسایل سیاسی جزو معرفت دینی است. ( امام خامنه ای مدظلله العالی)



۶ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در اجتماع پرشکوه دهها هزار نفر از فرماندهان بسیج، بسیج را مظهر ثبات، افتخار و ابهت نظام اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگیها و روشهای فریبکارانه و حق ناپذیر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، ایستادگی و اقتدار ملت را تنها راه مأیوس شدن دشمن برشمردند و با تأکید بر حمایت قطعی از دولت و مسؤلان افزودند: در بحث هسته ای خطوط قرمز باید رعایت شود و از حقوق ملت، حتی یک قدم عقب نشینی نشود.


حضرت آیت الله خامنه‏ای در این اجتماع عظیم، بسیج را مظهر عظمت ملت ایران و نیروی کارآمد درونی کشور دانستند و تاکید کردند: بسیج، برای دوستان نظام و انقلاب و کشور، مایه خرسندی و امید و اعتماد، و برای بدخواهان و دشمنان و کینه ورزان نظام اسلامی، مایه بیم و هراس است.


 


ایشان با اشاره به تقارن هفته بسیج با ایام حماسه ی بزرگ زینب کبری سلام الله علیها افزودند: حماسه زینبی، مکمل حماسه عاشورا است و به یک معنا حماسه حضرت زینب سلام الله علیها، احیاء کننده و نگهدارنده حماسه عاشورا شد.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه عظمت کار حضرت زینب سلام الله علیها فقط قابل سنجش و مقایسه با حماسه عاشورا است، خاطر نشان کردند: این بانوی بزرگ اسلام و بشریت همچون قله ی سرافراز و استواری در برابر همه مصیبت ها و حوادث تلخ ایستاد و به یک الگو و پیشوای جاودانه مبدل شد.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان پولادین و قاطعانه و در عین حال روان حضرت زینب سلام الله علیها در برابر مردم کوفه و همچنین در دربار ابن زیاد و دربار یزید تاکید کردند: آن بانوی بزرگ مجسمه عزت بود، همچنانکه حضرت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا بود.


ایشان، نتیجه ایستادگی حضرت زینب سلام الله علیها را، بوجود آمدن جریانی در طول تاریخ برای چگونگی حرکت و ایستادگی در مسیر حق دانستند و خاطر نشان کردند: باید الگوی حرکت ما و جهت گیری آن، همواره زینبی و هدف نیز عزت اسلام و جامعه اسلامی و عزت انسان باشد.


رهبر انقلاب اسلامی عامل اصلی بوجود آمدن چنین روحیه ای در حضرت زینب سلام الله علیها و سایر اولیا و انبیاء و مومنین را برخورد صادقانه با عهد و پیمان الهی بیان کردند و گفتند: قرآن کریم، این صدق را هم برای پیامبران عظام الهی و اولیاء و هم برای مومنین و مردم معمولی لازم می داند و همه ما باید در مقابل عهدی که با خدا داریم پاسخگو باشیم.


 حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: بر اساس نص صریح قرآن، این عهد، ایستادگی در مواجهه با دشمن در نبرد نظامی، سیاسی و اقتصادی و پشت نکردن به دشمن، است.


ایشان گفتند: بر اساس این عهد، هر جا که صحنه زورآزمایی است، باید در مقابل دشمن ایستاد و باید عزم و اراده مومنین بر اراده دشمن غلبه پیدا کند.


حضرت آیت الله خامنه ای در این بخش از سخنان خود به تعبیر "نرمش قهرمانانه" که چندی پیش بکار بردند، اشاره کردند و گفتند: عده ای، "نرمش قهرمانانه" را دست کشیدن از اصول و آرمان های نظام اسلامی تعبیر کردند و برخی دشمنان نیز برهمین اساس، مدعی عقب نشینی نظام اسلامی از اصول شدند درحالی‌که این برداشت ها، خلاف واقع و بدفهمی است.


رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه و استفاده از شیوه های متنوع برای دستیابی به اهداف و آرمانهای گوناگون نظام اسلامی است.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اهداف گوناگون نظام اسلامی برای پیشرفت و ایجاد تمدن عظیم اسلامی افزودند: این اهداف بصورت مرحله به مرحله و قطعه، قطعه است که راهنمایان و هادیان و متفکران و مسئولان، این مراحل را قطعه گذاری می کنند و سپس حرکت جمعی شروع می شود.


ایشان خاطر نشان کردند: این، نظامِ صحیح حرکت منطقی برای پیشرفت نظام اسلامی است که همه فعالان عرصه سیاست و مدیران کلان کشور و همچنین فعالان عرصه بسیج باید آن را مد نظر داشته باشند.


رهبر انقلاب اسلامی سپس چند سوال مطرح کردند: آیا تاکید نظام اسلامی بر پیشرفت به معنای جنگ طلبی نظام اسلامی است؟ آیا نظام اسلامی می خواهد با همه ملت های جهان و دولت ها، چالش داشته باشد؟ همانگونه که برخی اوقات از دهان برخی دشمنان ملت ایران، از جمله از دهان نحسِ نجسِ سگ ِهار ِ منطقه یعنی رژیم صهیونیستی شنیده می شود.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این ادعای دشمن، نقطه مقابل دیدگاه و روش اسلامی است زیرا هدف نظام اسلامی بر اساس درسی که از اسلام و قرآن و پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام گرفته شده، عدالت و احسان و نیکی به همه ملت ها است.


ایشان تاکید کردند: تهدید واقعی جهان، نیروهای شرآفرین دنیا از جمله رژیم جعلی اسراییل و حامیان آن هستند.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نظام اسلامی همواره خواهان محبت و خدمت به همه انسان ها و روابط دوستانه با ملت ها است.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: نظام اسلامی حتی با ملت آمریکا هیچ دشمنی ندارد، اگرچه دولت آمریکا، نسبت به ملت ایران و نظام اسلامی، مستکبر و دشمن و بدخواه و کینه ورز است.


ایشان تاکید کردند: آنچه که نقطه مقابل نظام اسلامی است و نظام اسلامی با آن مقابله دارد، استکبار است.


حضرت آیت الله خامنه ای پس از تاکید بر این واقعیت، سخنان خود را در جمع دهها هزار فرمانده بسیجی با تبیین ویژگی های تاریخی استکبار و نمودهای آنها در دوران کنونی ادامه دادند.


رهبر انقلاب، استکبار را واژه ای قرآنی خواندند و افزودند: استخوان بندی استکبار در طول تاریخ، ثابت، اما روشهای آن متفاوت و متغیر بوده است.


ایشان با تاکید بر مخالفت با هر گونه برخورد غیر خردمندانه در هر عرصه ای خاطر نشان کردند: باید در همه زمینه ها از جمله مخالفت و مبارزه با استکبار با برنامه ریزی و درایت و حکمت عمل کرد.


رهبر انقلاب برای تحقق برخورد مدبرانه و خردمندانه با نظام استکبار، شناخت "خصوصیات، عملکرد و جهت گیریهای نظام استکباری" را ضروری برشمردند و افزودند: بدون شناخت و درک صحیح خصوصیات نظام سلطه، برنامه ریزی حکیمانه برای مقابله با آن امکان پذیر نیست.


ایشان در تبیین خصوصیات رفتار نظام استکباری، بر یک ویژگی اصلی یعنی خود برتر بینی تمرکز کردند.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند وقتی یک کشور یا یک نظام بین المللی، خود را اصل، محور و برتر بداند معادلات خطرناکی در تعاملات جهانی بوجود می آید.


رهبر انقلاب، قائل شدن حق مداخله در امور دیگر کشورها، تحمیل ارزشهای مورد نظر به دیگر ملتها و ادعای مدیریت جهانی را از جمله پیامدهای خودبرتر بینیِ مطلقِ نظام سلطه دانستند و افزودند: دولمتردان آمریکایی جوری حرف می زنند که انگار صاحب اختیار ملتها و مالک جهان و منطقه هستند.


حضرت آیت الله خامنه ای، حق ناپذیری را از دیگر تبعاتی دانستند که ویژگی خودبرتر بینی استکبار بدنبال می آورد.


ایشان با اشاره به مقاومت استکبار و امریکایی ها در مقابل حقوق ملتها افزودند: بحث هسته ای ایران نمونه ای روشن از مخالفت سلطه گران در مقابل حقوق ملتهاست.


رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: هر انسان و یا کشور اهل منطق و استدلال در مقابل حرف حق، تسلیم است اما استکبار حرف حق و حقوق روشن دیگران را نمی پذیرد و برای پایمال کردن این حقوق تلاش می کند.


حضرت آیت الله خامنه ای، مجاز دانستن جنایت نسبت به ملتها را از دیگر ویژگی‌های استکبار برشمردند و افزودند: نظام سلطه برای ملتها و انسانهایی که تابع و تسلیم آنها نیستند هیچ ارزشی قائل نیست و هر جنایتی را در حق آنها مجاز می داند.


ایشان در تشریح برخی از مثالهای بی پایانی که در این زمینه وجود دارد به برخورد مشمئز کننده مستکبرین با بومیان آمریکایی، جنایات انگلیسی ها در حق بومیان استرالیایی و بردگی سیاهان آفریقا بدست امریکایی ها اشاره کردند. 


رهبر انقلاب، استفاده امریکایی ها از بمب اتمی در ژاپن را از دیگر نمونه های جنایات معاصر استکبار خواندند و خاطر نشان کردند: در دنیا فقط دو بار از بمب اتم استفاده شده که هر دو بار نیز آمریکایی ها آن را در حق مردم ژاپن انجام داده اند اما برغم این جنایت اکنون خود را متولی مسئله اتمی در دنیا می خوانند.


رهبر انقلاب کشتار و شکنجه مردم در ویتنام، عراق، پاکستان و افغانستان را یادآور شدند وافزودند: شکنجه های نفرت آور در گوانتانامو و ابوغریب هچیگاه از یاد ملتها نمی رود.


حضرت آیت الله خامنه ای در چارچوب ضرورت شناخت ویژگیهای استکبار برای برخورد خردمندانه با نظام سلطه، به ویژگی دیگر سلطه گران یعنی فریب گری و نفاق پرداختند.


ایشان خاطرنشان کردند: پوشاندن لباس خدمت به جنایت، از شیوه های رایج مستکبران است. 


رهبر انقلاب در اثبات این واقعیت به توجیه حمله اتمی به ژاپن در تبلیغات امریکایی ها اشاره کردند و افزودند: امریکایی ها می گویند اگر 200 هزار نفر در حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی کشته نمی شدند جنگ جهانی دوم پایان نمی یافت و جامعه بشری باید 2 میلیون کشته دیگر را تحمل می کرد بنابراین امریکا در حمله به ژاپن، در واقع به بشریت خدمت کرده است!


ایشان افزودند: این دروغ عجیب و فریب کاری بزرگ در حالی تکرار می شود که براساس اسناد موجود چند ماه قبل از جنایت اتمی امریکا در ژاپن، هیتلر یعنی رکن اصلی جنگ جهانی دوم خودکشی کرده بود. موسولینی یعنی رکن دیگر جنگ جهانی نیز قبل از این حمله دستگیر شده بود و ژاپنی ها هم از دو ماه قبل برای تسلیم شدن اعلام آمادگی کرده بودند.


رهبر انقلاب در تبیین علت واقعی حمله اتمی امریکا به ژاپن خاطر نشان کردند واقعیت آن است که امریکایی ها می خواستند سلاح جدیدشان یعنی بمب اتم را در یک میدان واقعی آزمایش کنند که این کار را با کشتار مردم بی گناه هیروشیما وناکازاکی انجام دادند اما اکنون در تبلیغات خود، به این جنایت لباس خدمت می پوشانند.


حضرت آیت الهی خامنه ای برخورد منافقانه در ماجرای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را یک نمونه دیگر از فریبکاری‌های نظام استکبار دانستد.


ایشان خاطر نشان کردند: رئیس جمهور و دیگر مقامات آمریکایی بارها استفاده از سلاح شیمایی را خط قرمز خود اعلام کردند اما همین رژیم آمریکا با حملات شیمیایی صدام به ملت ایران، نه تنها مخالفت نکرد بلکه حداقل پانصد تن ماده شیمیایی بسیار خطرناک در اختیار صدام قرار داد که دیکتاتور بغداد با استفاده از آن، گاز خردل تولید و مدافعان غیور ایران را هدف قرار داد.


ایشان، کشتار قریب به 300 مسافر در حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و حمایت بی‌دریغ اطلاعاتی از صدام را از دیگر جنایات رژیم آمریکا خواندند و افزودند: جنگ افروزی، و اختلاف افکنی از دیگر خصوصیات نظام استکبار است.


رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مقابله جبهه حق و جبهه استکبار در تمام طول تاریخ این سؤال مبنایی را مطرح کردند که علت واقعی توطئه چینی استکبار در قبال جمهوری اسلامی چیست؟


رهبر انقلاب در پاسخ به این سؤال، به عامل اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی استناد کردند و افزودند: انقلاب ملت بزرگ ایران، و نظام منتخب این ملت اساسا در اعتراض به استکبار و عوامل آن شکل گرفته و رشد یافته است بنابراین استکبار با توجه به خصوصیات یادشده، اصولاً قادر نیست این نظام را تحمل کند مگر اینکه از شکست آن مأیوس شود.


حضرت آیت الله خامنه ای با توجه به ضرورت مأیوس شدن دشمن، به عنوان اصلی ترین عامل بازدارنده استکبار از ادامه توطئه علیه ملت ایران، تأکید کردند: آحاد ملت ایران، جوانان و همه کسانی که به هر دلیل حتی غیر اسلامی، به میهن و خاکشان عقیده دارند باید کاری کنند که در دل دشمن یأس بوجود آید و از ادامه توطئه ها مأیوس شود.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استمرار دشمنی همه ی رؤسای جمهور آمریکا از اول انقلاب تاکنون، خاطر نشان کردند: تحریک قومیتها، تدارک کودتا، تحریک صدام و کمک بی پایان به عراق، تحریم و انواع فشارهای دیگر، نشانه دشمنی مداوم آمریکا با ملتی است که سی و پنج سال پیش در منطقه حساس غرب آسیا، حرکتی مستقل را آغاز کرد و با وجود همه دشمنی ها، به رشد خود ادامه داد و به الگوی ملتهای منطقه تبدیل شد.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش آفرینی رییس جمهور فعلی امریکا در فتنه 88 افزودند: در آن زمان یکی از شبکه های اجتماعی که می توانست به فتنه گران کمک کند احتیاج به تعمیر داشت اما همین دولت امریکا مانع از توقف فعالیتهای آن شد.


ایشان افزودند: آنها در این خیال خام و احمقانه بودند که شبکه های اجتماعی و توئیتر و فیس بوک می توانند نظام اسلامی را بربیاندازند به همین علت، همه امکات خود را به خط کردند.


رهبر انقلاب تحریم ها را از دیگر روشها و ابزارهای دشمن برای شکست ملت ایران دانستند و تاکید کردند: مشکل آنها این است که این ملت و ایمان و همبستگی او را نشناخته اند و از خطاها و شکستهای گذشته درس نمی گیرند.


حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به بیان دائم ملت و نظام اسلامی در 35 سال اخیر خاطر نشان کردند: همه موفقیتهای ما و شکستهای استکبار نشان می دهد که اقتدار و ایستادگی تنها راه برطرف کردن مزاحمتهای دشمن و عقب زدن اوست و ملت این مسئله را بخوبی می داند.


حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته ای و مباحث پیرامون ان اشاره کردند و گفتند: من بر حمایت از دولت و مسئولان داخلی و مسئولانی که اجرای مذاکرات را بعهده دارند، اصرار دارم زیرا حمایت از همه دولت ها را وظیفه خود می دانم.


ایشان افزودند: من چندین سال، مسئولیت اجرایی را بعهده داشتم و سنگینی و سختی کار اجرایی را حس کرده ام و می دانم که مسئولان اجرایی نیازمند کمک و حمایت هستند، بنابراین حمایت من از دولت و مسئولان قطعی است.


رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: البته، از طرف دیگر، من بر تثبیت حقوق ملت ایران از جمله حق هسته ای نیز تاکید دارم و اصرار دارم که نباید از حقوق ملت ایران، حتی یک قدم، عقب نشینی شود.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: من در جزییات مذاکرات مداخله نمی کنم اما خطوط قرمزی وجود دارد که باید رعایت شوند و مسئولان هم موظف به رعایت این خطوط قرمز هستند و نباید از فضاسازی ها و تهدیدهای دشمن هم به خود هراسی راه دهند.


ایشان، علت اصلی تحریم ها برضد ملت ایران را، کینه ورزی استکباریِ امریکا دانستند و افزودند: کینه امریکا برضد ملت ایران همچون کینه شتری است و هدف آنها از فشارها این است که شاید ملت تسلیم شود اما اشتباه می کنند زیرا ملت ایران، با فشار، تسلیم هیچکس نخواهد شد.


رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: به فضل و توفیق الهی، ملت ایران فشارها را تحمل و آن را تبدیل به فرصت خواهد کرد.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی نقاط ضعف در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های اقتصادی کشور و توهم دشمن برای رخنه از طریق این نقاط ضعف، گفتند: برخلاف توهم دشمن، این فشارها، فرصتی خواهد بود که ما نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.


ایشان تاکید کردند: تحریم ها کارساز نخواهد بود و خودِ آمریکایی ها هم به این موضوع پی برده اند زیرا همواره در کنار تحریم، تهدید نظامی را نیز بکار می برند و این نشان می دهد که تحریم ها، هدف آنها را برآورده نمی کند.


رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: البته تهدید نظامی هم که پی در پی رییس جمهور و دیگر مسئولان امریکایی برزبان می آورند، اقدامی مشمئز کننده و نفرت انگیز است.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: رییس جمهور امریکا و دیگر مقامات این کشور، بجای تهدید نظامی ملت ایران، فکری به حال اقتصاد ویران شده و قرض های خود بکنند. بروند فکری کنند تا دولت آمریکا برای بیش از دوهفته تعطیل نشود.


ایشان تاکید کردند: ملت ایران به همه ملت های دنیا احترام می گذارد اما برخورد ملت ایران با متعرض، برخورد پشیمان کننده خواهد بود و آنچنان سیلی به متعرض خواهد زد که هرگز فراموش نکند.


رهبر انقلاب اسلامی موظف بودن مقامات آمریکایی را به بیان سخنانی که موجب رضایت شبکه سرمایه داری صهیونیستی شود، مایه وهن و ذلت و بی آبرویی آنها برشمردند و خاطر نشان کردند: رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است زیرا این رژیمِ مفلوک بر اساس زور و تحمیل بوجود آمده و هیچ پدیده تحمیلی قابل دوام نیست.


حضرت آیت الله خامنه ای با اظهار تاسف از تملق گویی برخی دولت های اروپایی در مقابل صهیونیست هایی که درواقع انسان نیستند، افزودند: در دوره ای، ملت فرانسه بعلت ایستادگی رییس جمهور این کشور در مقابل انگلیس و آمریکا، اعتبار سیاسی کسب کرد اما اکنون دولتمردان فرانسوی نه فقط در مقابل امریکا بلکه در مقابل رژیم نحسِ نجسِ صهیونیستی نیز اظهار خواری و کوچکی می کنند که مایه سرشکستگی ملت فرانسه است که خودشان باید برای آن علاجی پیدا کنند.


رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان معنای حقیقی بسیج را حضور متن مردم در عرصه های مختلف دانستند و تاکید کردند: این یک اصل مسلم و بدون تردید است که هرجا مردم در صحنه باشند و وحدت و همبستگی داشته باشند پیروزی قطعی است.


ایشان بسیج را مظهری از همین حضور مبارک خواندند و خاطر نشان کردند: بسیج در همه مراحل و دورانها امتحان صداقت خود را به خوبی پس داده است.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هرکس که به ارزشهای اسلام پایبند است و برای زحمات، مجاهدتها و خدمات بسیج، احترام قائل است، بسیجی به شمار می رود چه عضو مجموعه و سازمان بسیج باشد چه نباشد.


ایشان توانایی های بسیج را، کارگشای عرصه های مختلف خواندند و با اشاره به حضور قشرهای مختلف مردم و چهره های برجسته علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی در این مجموعه افزودند: توانایی های بسیج باید همچنان رشد و ارتقا یابد.


رهبر انقلاب، پایبندی به «الزامات اخلاقی، عملی و اجتماعی» را زمینه ساز رشد و تعالی مستمر بسیج برشمردند و افزودند: تقویت صبر و گذشت و تواضع، افزایش ظرفیتهای درونی، داشتن جنبه، برخورد با محبت با مردم، و تعامل صحیح با محیط و جامعه و تلاش بی وقفه برای خدمت از جمله الزاماتی است که می تواند مجموعه بسیج را در پیشبرد اهداف کشور، از تأثیرگذاری روزافزون برخوردار سازد.


ایشان تأکید کردند: بسیج با این ویژگی ها می تواند مایه استقرار، ثبات و ابهت و افتخار نظام باشد که بحمدالله هست.


رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنان خود، جوان ها را مورد خطاب قرار دادند و گفتند: بدون هیچ تردیدی، آینده روشن وامید بخش کشور و نظام متعلق به شما است و شما جوانان خواهید توانست کشور و ملت را به اوج توفیق برسانید و الگو و نمونه کامل تمدن نوین اسلامی را تشکیل دهید.


ایشان افزودند: لازمه انجام این وظایف سنگین از جانب جوانان، تقویتِ دین مداری، تقوا، عفت و پاکیزگی روحی و همچنین علم، نشاط کاری، امانت، خدمات اجتماعی و ورزش است.


در ابتدای این مراسم، با فرمان حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا و با رمز «محمد رسول الله» دومین مرحله از رزمایش گردانهای بسیج با عنوان «الی بیت المقدس» در 9 استان کشور به طور همزمان آغاز شد.


پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استکبار جهانی پیکاری سخت، وسیع و چندبعدی را علیه انقلاب آغاز کرده است، گفت: استحکام ساخت درونی نظام نیازمند سازماندهی گسترده بسیج مردمی برای حضور در میدان هایی است که انقلاب و نظام به آن احتیاج دارد.


سرلشکر جعفری با اشاره به بسترسازی مناسب در بسیج برای تحقق فرامین فرمانده کل قوا مجموعه ای از اقدامات صورت گرفته در بسیج در حوزه های مختلف از جمله تشکیل شبکه های صالحین، امر به معروف و نهی از منکر، سازندگی و محرومیت زدایی و کارآفرینی، علمی پژوهشی، نخبگانی و اقشاری و ورزشی را به عنوان زیر ساختهای لازم برای توسعه عناصر قدرت آفرین در ساخت درونی نظام نام برد.


همچنین سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مصتضعفین نیز در سخنانی با اشاره به جهاد همه جانبه پایگاه های مقاومت به عنوان ستون فقرات بسیج گفت: امروز پایگاه های بسیج کانون بیداری و تکیه گاه امن برای مردم هستند.


وی تأکیدکرد: دشمن تمام لشکرهای زر و زور و تزویر و هزاران رسانه را علیه کشور بسیج کند، سوزنی از مسیر ولایت عقب نشینی نخواهیم کرد.


در ابتدای این دیدار همچنین جمعی از بسیجیان حاضر در مراسم برنامه ی «پرچمداران تمدن اسلامی» را اجرا کردند.


 



+ مرگ بر اسرائیل... مرگ بر این رژیم حرامزاده ی غیرمشروع و منحوس و نجس و هار....


++ جانم فدای حضرت آقا....


  • ۰ نظر
  • ۲۹ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۰
  • ۷۴۶ نمایش
  • ابناء الزهرا (سلام الله علیها)

در پی توهین محمد علی ابطحی در شب تاسوعای حسینی به مداحان اهل بیت و نسبت دادن «دروغگویی» به همه آنها، این مساله با واکنش بسیاری از مداحان اهل بیت در سراسر کشور مواجه شد.


به گزارش رجانیوز، اگرچه ساعاتی بعد وی با انتشار مطلبی جدید در صفحه خود در فیس بوک سعی کرد تا به طور تلویحی حرف خود را اصلاح کند و نسبت دروغگویی به «همه مداحان» را به «جمع کمتری» از آنان تقلیل دهد اما این مساله منجر به واکنش جمع کثیری از مردم متدین و مداحان اهل بیت گشته است.


به عنوان نمونه حاج عبدالرضا هلالی که در شب تاسوعا در بین هزاران نفر از عزاداران حسینی در اجتماع «مدافعان اهل حرم» سخن می گفت، با اشاره به این مساله تصریح کرد:


«علیه امیرالمومنین(ع) در مملکت شیعه مطلب می‌نویسند ولی کسی صدایش در نمی‌آید تا اینکه شب تاسوعا که می‌شود یک ملعون می‌خواهد دستگاه اهل بیت(ع) را تضعیف کند و به مجلس امام حسین (ع) و مداحان گیر می‌دهد و می‌گوید دروغ می‌گویند. دروغ تو می‌گویی و تو دروغگو هستی که بوی گندت را همه عالم برداشته است.»


در ادامه متن کامل صحبت های حاج عبدالرضا هلالی را به نقل از تسنیم می خوانید:


عبدالرضا هلالی مداح اهل بیت شب گذشته در تجمع مدافعان حرم که در هیئت‌الرضا محفل بسیجیان و رهروان شهدا برگزار شده بود، گفت: مدافعان حرم حضرت زینب(س) با حضور و گریه‌های خود باید به دنیا بفهمانند اگر آن روز به حضرت زهرا(س) سیلی زدند همه ما امروز فدایی حضرت زینب (س) هستیم و برای یک کاشی حرم حضرت زینب جان می‌دهیم.


وی افزود: به خم ابروی سیدعلی قسم که اگر به ما اذن بدهند یک نفر از وهابی‌ها و تکفیری‌ها را در سوریه زنده نمی‌گذاریم. این موج و شکوه دستگاه سیدالشهدا (ع) است که هر کدام از عزاداران خودشان را فدایی حضرت زینب(س) می‌کنند.


این مداح اهل بیت با تاکید بر اینکه ما هیچ وقت خاک پای غلام غلامان حضرت عباس (ع) نمی‌شویم، اظهار داشت: شعار ما با عنوان «کلنا عباسک یا زینب(س)»، معنا دارد. یعنی در حراست از حریم حضرت زینب (س) حاضر هستیم. باید شمر زمان و حسین (ع) زمان را بشناسیم وگرنه اگر تا صبح حسین(ع) بگوییم به هیچ دردی نمی‌خورد. امروز حسین زمان ما رهبر معظم انقلاب است.


هلالی اضافه کرد: این نیست که بنشینیم که ظالم ظلم کند و مظلوم در مظلومیت بماند، ظلم که تکراری نمی‌شود و اینگونه نیست که باز در خانه حضرت زهرا (س) را آتش بزنند ولی ظلم‌های امروز از جنس همان کارها هست واز جنس همان کارها را انجام می‌دهند. امروز سر امام حسین را نمی‌برند ولی از جنس سر بریدن وجود دارد.


وی با بیان اینکه ما برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) اعلام آمادگی می‌کنیم، تصریح کرد: برخی به ما می‌گویند شما اینجا نشسته‌اید و لبیک می‌گویید، من خطاب به آنها می‌گویم مگر ما بی‌صاحب هستیم که همین‌طوری راه بیفتیم و برویم. نه جلوتر از ولی فقیه و نه عقب‌تر از ولی فقیه حرکت می‌کنیم ولی رجز می‌خوانیم و قوی می‌ایستیم.


هلالی تاکید کرد: به خم ابرویت قسم که اگر لب تر کنید گردان، گردان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) می‌رویم و جان خود را فدا می‌کنیم فقط باید اذن بدهید. به این ولی‌شناسی می‌گویند مگر نه همه عاشق امام حسین (ع) هستند.


این مداح اهل بیت با اشاره به توهین‌های اخیر برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و اهل بیت و دستگاه سیدالشهدا اظهار داشت: در همین تهران خودمان کتاب می‌نویسند و یا با قلم اهل بیت(ع) را می‌کشند ولی هیچ‌کس حرف نمی‌زند، انگار حتما باید در حرم حضرت زینب (س) بمب بیاندازند.


وی افزود: علیه امیرالمومنین(ع) در مملکت شیعه مطلب می‌نویسند ولی کسی صدایش در نمی‌آید تا اینکه شب تاسوعا که می‌شود یک ملعون می‌خواهد دستگاه اهل بیت(ع) را تضعیف کند و به مجلس امام حسین (ع) و مداحان گیر می‌دهد و می‌گوید دروغ می‌گویند. دروغ تو می‌گویی و تو دروغگو هستی که بوی گندت را همه عالم برداشته است.

  • ۶ نظر
  • ۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۵:۴۴
  • ۷۹۹ نمایش
  • ابناء الزهرا (سلام الله علیها)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (یکشنبه) در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، با بیان تحلیلی مهم از ریشه های دشمنی استکبار با ملت ایران ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان پرتلاش مذاکرات جاری تأکید کردند: سوابق عملکرد امریکا نشان می دهد موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ادامه دشمنی با ایران است. لبخند فریب گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند. اگر از مذاکرات نتیجه گرفته شود چه بهتر اگر نه، اثبات این توصیه مکرر است که برای حل مشکلات باید نگاه به درون داشته باشیم.


یه گزارش رجانیوز، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سه حادثه تاریخی روز 13 آبان، گفتند: تبعید امام (ره) در سال 1343 به دلیل سخنرانی ایشان بر ضد کاپیتولاسیون که به مأموران و نظامیان امریکایی در ایران، مصونیت قضایی می بخشید، کشتار بیرحمانه دانش آموزان در تهران به دست مأموران رژیم دیکتاتورِ مورد حمایت امریکا در سال 1357 و حرکت متقابل و شجاعانه دانشجویان در تسخیر سفارت امریکا در سال 1358، هر سه، به نحوی به دولت امریکا مربوط است، و به همین علت روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

 

ایشان سخنان خود را با تبیین واژه قرآنی استکبار ادامه دادند اما پیش از آن یک نکته را متذکر شدند و افزودند: جوانان مؤمن و شجاع دانشجو که در سال 1358، سفارت امریکا را تسخیر کردند، حقیقت و هویت واقعی این سفارتخانه را که در واقع لانه جاسوسی بود، کشف کردند و در مقابل دیدگان مردم دنیا قرار دادند.

 

جوانان ما بیش از سی سال، از تقویم تاریخ دنیا جلوتر هستند

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در آن روز، جوانان ما نام سفارت امریکا را لانه جاسوسی گذاشتند و امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه، سفارتخانه های امریکا در کشورهای اروپایی که شرکای امریکا هستند، لانه جاسوسی نامگذاری می شود که این موضوع نشان می دهد جوانان ما بیش از سی سال، از تقویم تاریخ دنیا جلوتر بودند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از بیان این نکته، درخصوص معنای استکبار گفتند: استکبار به انسانها و دولتهایی اطلاق می شود که دخالت در امور ملتهای دیگر و تحمیل بر دیگران را حق خود می دانند و به هیچکس هم پاسخگو نیستند.

 

ایشان افزودند: نقطه مقابل استکبار، ملتها و انسانهایی هستند که زیر بار زورگویی، مداخله جویی و تحمیل قدرت استکباری نمی روند و با آن مبارزه می کنند که ملت ایران از اینگونه ملتهاست.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دولت امریکا دولتی استکباری است که برای خود حق مداخله در امور همه ملتها را قائل است، افزودند: ملت ایران با انقلاب خود، در واقع در مقابل زورگویی و تسلط امریکا ایستاد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، ریشه مستکبرین را در داخل قطع کرد و برخلاف برخی کشورها، این کار را نیمه تمام نگذاشت که چوب آن را بخورد.

 

ایشان با تأکید بر اینکه مماشات با مستکبر، هیچ فایده ای برای کشورها و ملتها ندارد، گفتند: رویکرد استکباری امریکا موجب شده است که ملتها نسبت به آن، یک حس بی اعتمادی و بیزاری داشته باشند ضمن اینکه تجربه نشان داده است که هر ملت و دولتی که به امریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان امریکا باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص به چند نمونه تاریخی از جمله اعتماد دکتر مصدق به امریکاییها و پاسخ امریکا با کودتای 28 مرداد و همچنین بی وفایی امریکاییها به محمدرضا پهلوی بعد از فرار او از ایران، اشاره و تأکید کردند: امروز، در میان ملتها، منفورترین قدرتها، امریکا است.

 

نظرسنجی درباره صداقت آمریکا

 

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر امروز یک نظرسنجی عادلانه و سالم در دنیا، انجام شود، دیدگاه مردم دنیا، به هیچ دولتی به اندازه دولت امریکا، منفی نخواهد بود.

 

ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: بنابراین موضوع ستیزه با استکبار و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یک مسئله اساسی و برخاسته از تحلیلی درست است.

 

رهبر انقلاب اسلامی، همه جوانان را به تحلیل صحیح و دقت در موضوع مبارزه با استکبار توصیه کردند و افزودند: جوانان اول انقلاب نیازی به تحلیل در مورد مبارزه با امریکا نداشتند زیرا ظلم و ستم امریکا و حمایت آن از رژیم بی رحم طاغوت را دیده بودند اما جوان امروز باید با تحقیق و تحلیل درست دریابد که چرا ملت ایران با استکبار و رویکردهای امریکا مخالف است و دلیل بیزاری ملت ایران از امریکا چیست؟

 

هیچ‌کس نباید مذاکره‌کنندگان را سازش‌کار بداند

 

رهبر انقلاب اسلامی سپس به بیان چند نکته مهم و اساسی درباره مسائل جاری با امریکا، پرداختند. ایشان، ضمن حمایت از مجموعه مسئولان و مذاکره کنندگان با پنج به علاوه یک، تأکید کردند: اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند».

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه مذاکرات با شش کشوری که امریکا نیز جزو آنهاست فقط درباره مسئله هسته ای است ولاغیر افزودند: بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم بلکه تجربه ای در اختیار ملت قرار می گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای 82 و 83، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد.

 

رهبر انقلاب در تشریح بیشتر نتایج آن تجربه ملی افزودند: یک دهه قبل در مذاکرات با اروپایی ها، با نوعی عقب نشینی، تعلیقی را که در واقع تحمیل شده بود پذیرفتیم اما بعد از دو سال تعلیق و تعطیلی بسیاری از کارها، همه فهمیدیم که حتی با این گونه کارها، مطلقاً امیدی به همکاری طرفهای غربی وجود نخواهد داشت.

 

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر این کار را نمی کردیم ممکن بود برخی مدعی شوند که اگر یک بار عقب نشینی می کردید مشکلات حل و پرونده هسته ای عادی می شد، اما با تجربه تعلیق موقت، همه درک کردند که طرفهای ما دنبال اهداف دیگری هستند، لذا کار و پیشرفت را مجدداً شروع کردیم.

 

ایشان تفاوت وضع هسته ای امروز ایران با یک دهه قبل را تفاوت از زمین تا آسمان خواندند و ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان مسائل جاری با امریکا افزودند: به مذاکرات جاری خوش بین نیستم چرا که معلوم نیست نتایجی را که ملت انتظار دارد به همراه بیاورد اما معتقدیم این تجربه ایرادی ندارد به شرط اینکه ملت بیدار باشد و بداند چه اتفاقی دارد می افتد.

 

لزوم هشیاری درباره تبلیغات چیِ های ساده لوح یا مغرض

 

رهبر انقلاب با انتقاد شدید از برخی عناصر «تبلیغات چیِ ساده لوح یا مغرض» افزودند: بعضی با خط گیری از رسانه های بیگانه در تلاشند با گمراه کردن افکار عمومی، اینگونه القا کنند که اگر در مسئله هسته ای تسلیم شویم، همه مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی حل می شود.

 

ایشان در اثبات بطلان این ترفند تبلیغاتی، به توطئه ها و طرحهای ضد ایرانی امریکا قبل از مطرح شدن بحث هسته ای ایران استناد کردند و از همه ملت بویژه جوانان دانشجو و دانش آموز خواستند که در این زمینه تفکر و تأمل کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با طرح چند سؤال افزودند: آیا اول انقلاب که امریکا تحریم های ایران را برقرار کرد و آن را ادامه داد مسئله هسته ای در میان بود؟ آیا هنگام هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و قتل عام 290 سرنشین آن، بهانه ای به نام مسئله هسته ای وجود داشت؟ آیا در سالهای اول انقلاب که امریکایی ها طرح کودتای پایگاه شهید نوژه را اجرا کردند موضوع هسته ای مطرح بود؟ آیا حمایتهای تسلیحاتی و سیاسی امریکا از گروههای ضد انقلاب پس از پیروزی انقلاب به علت فعالیتهای هسته ای ایران بود؟

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پاسخهای منفی این سئوالات تأکید کردند: بنابراین مسئله هسته ای، بهانه ای بیش نیست و فرضاً اگر روزی این مسئله با عقب نشینی ما حل شود آنها برای ادامه دشمنی با ایران عزیز، دهها بهانه دیگر از جمله پیشرفتهای موشکی، مخالفت ملت ایران با رژیم صهیونیستی و حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت را مطرح می کنند.

 

رهبر انقلاب اسلامی پس از استناد به این واقعیات تأکید کردند: دشمنی امریکایی ها با جمهوری اسلامی به این علت است که ملت ایران با رد خواستهای آنها، معتقد است امریکا علیه ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

ایشان افزودند: امریکا با موجودیت جمهوری اسلامی و با «نفوذ و اعتبار و اقتدار نظام منتخب ملت ایران»، مخالف است. همانگونه که اخیراً یکی از سیاستمداران و عناصر فکری امریکا به صراحت اعلام کرد ایران چه اتمی باشد چه نباشد خطرناک است چرا که دارای نفوذ و اقتدار است و به قول خودشان هژمونی ایران بر منطقه حاکم شده است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنانشان تأکید کردند: مسئله هسته ای بهانه است و امریکاییها زمانی از خصومت دست بر می دارند که ملت ایران، به ملتی منزوی، بی اعتبار، و بی احترام تبدیل شود.

 

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، نگاه به درون و تکیه بر قدرت داخلی را راه حل واقعی مسائل و مشکلات موجود دانستند و خاطرنشان کردند: اگر ملتی به قدرت و تواناییهای خود متکی بود از اخم یا تحریم دشمن متلاطم نمی شود و ما باید دنبال تحقق این هدف باشیم.

 

ایشان افزودند: همه حرف ما با مسئولان گذشته و امروز این است که برای پیشرفت و گشایش کارها، به ظرفیتهای متنوع و گسترده انسانی، طبیعی و جغرافیایی ایران تکیه کنید.

 

رهبر انقلاب در همین زمینه تحرک دیپلماسی را هم بسیار لازم خواندند و افزودند: تکیه بر تواناییهای درونی به معنای نفی دیپلماسی نیست اما باید توجه داشت تحرک دیپلماسی تنها بخشی از کار است و محور اصلی، اتکا به توانایی داخلی است که می تواند پای میز مذاکره نیز اعتبار و اقتدار بیاورد.

 

رهبر انقلاب اسلامی توجه ملت و مسئولان را به این نکته مهم جلب کردند که ایران در مواجهه با دشمنان، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هیچگاه دچار استیصال نشده و از این پس هم نخواهد شد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین دلیل این سخن، افزودند: ما در دهه اول انقلاب، بسیاری از ابزارهای مادی از جمله پول، سلاح، تجربه، سازماندهی و نیروی مسلح کارآمد نداشتیم در حالیکه جبهه مقابل انقلاب اسلامی، یعنی رژیم بعث صدام و قدرتهای غربی و شرقی حامی او، در اوج قدرت و توانایی بودند، ولی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند.

 

ایشان گفتند: اکنون شرایط ملت ایران و جبهه مقابل او، با آن سالها کاملاً متفاوت است زیرا جمهوری اسلامی ایران، دارای علم، فناوری، سلاح، اعتبار بین المللی و میلیونها جوان بااستعداد و آماده به کار است در حالیکه جبهه مقابل او یعنی امریکاییها و شرکای آنها، دارای مشکلات عدیده سیاسی و اقتصادی و اختلاف های فراوان هستند.

 

رهبر انقلاب اسلامی، اختلاف های سیاسی در امریکا و تعطیلی شانزده روزه دولت امریکا، مشکلات بزرگ اقتصادی و کسری درآمد هزاران میلیارد دلاری، و اختلاف های عمیق اروپا و امریکا در مسائل گوناگون از جمله حمله نظامی به سوریه را نمونه هایی از وضعیت کنونی جبهه مقابل ملت ایران برشمردند و تأکید کردند: امروز، ملت ایران، آگاه، مقتدر و دارای پیشرفت است و قابل مقایسه با بیست یا سی سال پیش نیست.

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته آنها فشار خواهند آورد اما باید با تکیه بر توانایی های داخلی خود این فشارها را تحمل، و از آنها عبور کنیم.

 

نباید به دشمنی که لبخند می زند، اعتماد کرد

 

ایشان بار دیگر با حمایت از اقدامات و تلاش های دولت محترم و مسئولان، در عرصه دیپلماسی و مذاکرات، خاطرنشان کردند: این اقدام، یک تجربه و احتمالاً یک کار مفید است. اگر نتیجه گرفته شود چه بهتر اما اگر نتیجه گرفته نشد، معنایش این خواهد بود که برای حل مشکلات، کشور باید روی پای خود بایستد.

 

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال گفتند: توصیه قبلی خود را یک بار دیگر تکرار می کنم؛ نباید به دشمنی که لبخند می زند، اعتماد کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: توصیه من به مسئولین عرصه دیپلماسی و مذاکره این است که مراقب باشید، لبخند فریب گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مسئولان، به اظهار نظرها و اقدامات طرف مقابل، دقت و توجه لازم را داشته باشند. آنها از یک طرف لبخند می زنند و اظهار تمایل به مذاکره می کنند اما از طرف دیگر بلافاصله می گویند، همه گزینه ها روی میز است. حالا مثلاً چه غلطی می خواهند بکنند؟

 

اگر کاخ سفید صادق است، بر دهان یاوه گویان صهیونیست بزند

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سیاستمداران امریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود، خاطرنشان کردند: اگر امریکاییها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دولتی که دارای این توهم است که نسبت به مسائل جهان و مسائل هسته ای، مسئولیت دارد، غلط می کند، که کشور دیگری را تهدید هسته ای کند.

 

ایشان افزودند: امروز، امریکاییها به دلیل تسلط سرمایه داران قدرتمند و کمپانیهای صهیونیستی بر دولت و کنگره، بیشترین رودربایستی را با محافل و رژیم منحط صهیونیستی دارند و بیچاره ها مجبورند ملاحظه آنها را بکنند اما ما که مجبور نیستیم ملاحظه آنها را داشته باشیم.

 

رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و حرام زاده می دانیم

 

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما از روز اول گفتیم، اکنون هم می گوییم و در آینده نیز خواهیم گفت که ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و حرام زاده می دانیم.

 

ایشان با اشاره به هوشیاری ملت و مسئولان خاطرنشان کردند: ما از هر اقدام مسئولان که در جهت مصلحت کشور باشد، حمایت می کنیم اما این توصیه را هم به مردم و مسئولان و بویژه جوانان، داریم که چشم های خود را کاملاً باز کنید زیرا تنها راه رسیدن به اهداف ملت، حفظ آگاهی و هوشیاری است.

 

رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: امیدواریم با لطف و عنایت الهی، جوانان با روحیه شاداب خود، کشور را تحویل بگیرند و با ابتکارهای خود، آن را به قله ها برسانند.


  • ۲ نظر
  • ۱۳ آبان ۹۲ ، ۲۳:۵۶
  • ۱۲۷۹ نمایش
  • ابناء الزهرا (سلام الله علیها)

حزب....

۱۰
آبان
من از پیشگاه خدای متعال و از پیشگاه ملت عزیز عذر می خواهم، خطای خودمان را عذر می خواهم. 
ما مردم انقلابی نبودیم دولت ما انقلابی نیست، ارتش ما انقلابی نیست، ژاندارمری ما انقلابی نیست، شهربانی ما انقلابی نیست، پاسداران ما هم انقلابی نیستند، من هم انقلابی نیستم. 
اگر ما انقلابی بودیم، اجازه نمی دادیم اینها اظهار وجود کنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام می کردیم، تمام جبهه ها را ممنوع اعلام می کردیم، یک حزب! و آن "حزب الله، حزب مستضعفین! و من توبه می کنم از این اشتباهی که کردم. و من اعلام می کنم به این قشرهای فاسد در سرتاسر ایران که اگر سر جای خودشان ننشینند ما به طور انقلابی با آنها عمل می کنیم.

امام روح الله (ره)
  • ۱ نظر
  • ۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۵۴
  • ۹۲۳ نمایش
  • ابناء الزهرا (سلام الله علیها)

شب به شب قوچی ازین دهکده کم خواهد شد... 

ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد.....


  • ۰ نظر
  • ۰۳ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۳
  • ۵۰۱ نمایش
  • ابناء الزهرا (سلام الله علیها)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از قدس اشغالی، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارنوت در نوزدهمین سالروز امضای توافقنامه صلح بین اسرائیل و اردن، نوشت: بی‌تردید اگر اردن نبود، ما باید اکنون نیروهای سپاه پاسداران ایران را در قلقیلیه می‌دیدیم.


این روزنامه در شماره روز چهارشنبه خود افزود: با وجود حمایت اردن از اسرائیل بر اساس توافقنامه صلح، اسرائیل با آن، برخورد شایسته‌ای ندارد.


یدیعوت احارنوت صلح با اردن را به نفع تل آویو و امان دانسته و نوشت: هر چند دو طرف، به مفاد این توافقنامه احترام می‌گذارند، اما اهمیت راهبردی صلح با اردن، نادیده گرفته شده و تقدیر شایسته‌ای از آن نشده است.


این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود: ما بسیار مدیون و سپاسگزار پادشاه اردن و کشورش هستیم، زیرا اگر وی نبود، باید نیروهای سپاه ایران را در قلقیلیه در فاصله پنج دقیقه‌ای شهرک «کفر سابا» می‌دیدیم.


روزنامه مزبور با لحنی انتقاد آمیز ادامه داد: با گذشت 19 سال از امضای توافقنامه مهم صلح با اردن، نگاه اسرائیل به «امان» از موضع بالا است و این اشتباهی است که امیدواریم روزی ناچار نشویم بهای سنگینی برای آن بپردازیم.


این روزنامه از سخنان سیاستمداران اسرائیلی مبنی بر اینکه «اردن، فلسطین است» به عنوان اشتباهی احمقانه یاد کرده و نوشت: بیان این سخنان حتی بر زبان کسانی که مهم نیستند، خطرناک بوده و جبهه پرخطر شرقی را به ما نزدیک می‌کند، در حالی‌که سایه خطر این جبهه با امضای توافقنامه صلح با اردن، از سر ما محو شد.

  • ۰ نظر
  • ۰۳ آبان ۹۲ ، ۰۰:۱۲
  • ۷۲۶ نمایش
  • ابناء الزهرا (سلام الله علیها)